BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at styrke og optimere opgaveløsningen gennem digitalisering hos medarbejderne i Allerød Kommune?
Er du klar på at understøtte digitaliseringen på tværs af organisationen og medvirke til, at kommunen leverer den bedst mulige digitale understøttelse for såvel medarbejdere som for Allerøds borgere? Så søg stillingen som vores nye kollega i Personale og Digitalisering den 1. januar.
Om jobbet
Du bliver en del af digitaliseringsteamet, som består af 4 medarbejdere dig inklusiv, og som bidrager med digital sparring til vores fagområder (Borgerservice, Ældre & Sundhed, Skole & Dagtilbud, de tekniske områder samt stabene).
Du vil blive en vigtig sparringspartner og bindeled for ledere og udviklingskonsulenter for et eller flere af førnævnte fagområder i forbindelse med afprøvning, anskaffelse, implementering og drift af digitale løsninger. Du får indflydelse på, hvilke fagområder, der skal være dine primære, i dialog med de øvrige digitaliseringskonsulenter.
I digitaliseringsteamet arbejder vi projekt- og opgaveorienteret, og bemandingen sker på tværs af teamet ud fra en vurdering af kompetencer, ressourcer og interesser.
Vi er en del af it driftssamarbejdet IT-Forsyningen sammen med 4 andre kommuner. IT-Forsyningen forestår al IT-drift og varetager ligeledes den primære brugersupport (1. level support). IT- Forsyningen er en vigtig samarbejdspartner for os ift. digitale projekter, hvor vi har et tæt samarbejde med deres konsulenter, projektledere og 2. level support.
Dine primære opgaver vil være:
- Understøttelse af dit fagområde i digital udvikling gennem bedre udnyttelse af eksisterende teknologier og ved at gå nye veje
- Koordinering eksternt og internt i forbindelse med anskaffelse og implementering af systemer
- Projektledelse og deltagelse i udrulning af tværgående digitaliseringsprojekter – fx Office 365 og automatisering
- Administrative driftsopgaver i den Fælleskommunale Rammearkitektur og andre systemer, der understøtter det samlede IT-landskab (fx licens- og domæneadministration)
- Være bindeled mellem IT-drift og fagområder i forhold til formidling af faglige behov og tekniske muligheder og begrænsninger.
Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.
Om dig
- Du har god forståelse for digitalisering – både i en organisatorisk kontekst men også som teknisk disciplin
- Du kan se dig selv som brobygger, oversætter og en værdsat samarbejdspartner for fagområderne
- Du interesserer dig for hverdagen ude ved slutbrugere og tager gerne ud til dem for at se på, og inspirere til, hvordan hverdagen kan gøres bedre ved hjælp af digitalisering
- Du kan lede projekter og styre opgaver selvstændigt, herunder opfølgning på leverancer og økonomi
- Du trives både i projektrummet og tæt på driften, og du evner at finde løsninger på såvel store som små udfordringer.
- Du er stærk i formidling, skriftligt og mundtligt
- Du arbejder struktureret og er analytisk i din tilgang
- Det er en fordel, hvis du har erfaring fra den offentlige sektor og gerne fra det kommunale område
- Du har en relevant uddannelse, måske på bachelor- eller kandidatniveau, eller en anden relevant baggrund.
Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder et spændende og alsidigt job, hvor du i stort omfang selv kan være med til at tilrettelægge din arbejdsdag og løsning af opgaver efter organisationens behov og i samarbejde med dine kolleger. Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital og et stort fokus på arbejdsmiljøet. Vores APV viser, at vi har et godt arbejdsmiljø og et godt samarbejde med kollegaer i og uden for afdelingen. Vi har tillid til hinanden og altid øje på, hvordan vi bedst løser vores kerneopgave - at skabe værdi for ledere og medarbejdere og dermed for borgerne.
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.
Du er velkommen til at kontakte digitaliseringschef Bent Simonsen på 21 26 79 51 eller chef for Personale og Digitalisering Anette Friedrichs på 41 29 48 76 for at høre nærmere om stillingen.
Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest den 14. november 2024.
Vi holder 1. samtale den 19. november og 2. samtale den 27. november. Mellem 1. og 2. samtale vil der blive gennemført en personprofil. Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. Her kan du læse Allerød Kommunes Leder- og Medarbejdergrundlag.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.
Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder.
Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Allerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6136211