Vil du med på vores digitaliseringsrejse i Allerød Kommune?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Digitaliseringskonsulent søges med tiltrædelse  1. august 2024, hvor vores gode kollega har valgt at gå på pension.

 
Vil du være med til at styrke og optimere opgaveløsningen gennem digitalisering hos medarbejderne i Allerød Kommune? Er du klar på at understøtte digitaliseringen på tværs af organisationen og medvirke til, at kommunen leverer den bedst mulige digitale understøttelse såvel for medarbejdere som for Allerøds borgere?

Vi søger en kollega, der skal være med til at udnytte digital teknologi til at effektivisere sagsgange og processer samt skabe værdi internt i organisationen og over for kommunens borgerne. Du skal være bindeleddet mellem forretningen og IT, have forståelse for brugernes behov og kunne omsætte og bruge denne viden proaktivt sammen med samarbejdspartnere. 

Om jobbet
Dit primære fagområde vil være de tre afdelinger Teknik og Drift, Plan og Byg samt Natur, Miljø og Klima, som løser en bred vifte af opgaver både inden for myndighedsområdet og drift. Du vil blive involveret i blandt andet automatisering (RPA) af byggesagsbehandling, byggesagssystemet ATOM, energibesparelser med IOT, videodokumentation og optimering af masseudsendelser.

Der er et tæt samarbejde med vores GIS/Data team i fm. fx RPA, konflikthåndtering og lokal- og kommuneplaner.

Herudover vil du understøtte Sekretariatet, som er ansvarlig for blandt andet hjemmeside, intranet, valgsystem og vores ESDH system (acadre).

Ved anskaffelsesprojekter eller andre digitale projekter vil bemandingen ske på tværs af digitaliseringsenheden, vurderet ud fra kompetencer, ressourcer og interesser.

Dine primære opgaver vil være:

  • Understøttelse af dine fagområder i digital udvikling gennem bedre udnyttelse af eksisterende teknologier og ved at gå nye veje
  • Koordinering eksternt og internt i forbindelse med anskaffelse og implementering af systemer
  • Projektledelse og deltagelse i udrulning af tværgående digitaliseringsprojekter – fx Office 365 og automatisering
  • Administrative driftsopgaver i den Fælleskommunale Rammearkitektur og andre systemer, der understøtter det samlede IT-landskab (fx licens- og domæneadministration)

 

Om dig

  • Du har god forståelse for digitalisering – både i en organisatorisk kontekst men også som teknisk disciplin
  • Du kan se dig selv som brobygger, oversætter og en værdsat samarbejdspartner for fagområderne
  • Du interesserer dig for hverdagen ude ved slutbrugere og tager gerne ud til dem for at se på, og inspirere til, hvordan hverdagen kan gøres bedre ved hjælp af digitalisering
  • Du kan lede projekter og styre opgaver selvstændigt, herunder opfølgning på leverancer og økonomi
  • Du trives både i projektrummet og tæt på driften, og du evner at finde løsninger på såvel store som små udfordringer.
  • Du er stærk i formidling, skriftligt og mundtligt
  • Du arbejder struktureret og er analytisk i din tilgang
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra den offentlige sektor og gerne fra det kommunale område
  • Du har en relevant uddannelse, måske på bachelor- eller kandidatniveau, eller en anden relevant baggrund.

 

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder et spændende og alsidigt job, hvor du i stort omfang selv kan være med til at tilrettelægge din arbejdsdag og løsning af opgaver efter organisationens behov og i samarbejde med dine kolleger. Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital og et stort fokus på arbejdsmiljøet. Den netop gennemførte APV viser, at vi har et godt arbejdsmiljø og et godt samarbejde med kollegaer i og uden for afdelingen. Vi har tillid til hinanden og altid øje på, hvordan vi bedst løser vores kerneopgave - at skabe værdi for ledere og medarbejdere og dermed for borgerne.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation.

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte digitaliseringschef Bent Simonsen på 21 26 79 51  eller chef for Personale og Digitalisering Anette Friedrichs 41 29 48 76 for at høre nærmere om stillingen.

Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest den 2. juni.

Vi holder 1. samtale den 10. juni og 2. samtale den 17. juni. Mellem 1. og 2. samtale vil der blive gennemført en personprofil. Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.
Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.
Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6047590

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet