BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Forankret i Modtagelsesteamet i Allerød Kommune
Allerød Kommune søger en engageret og dygtig socialfaglig konsulent til en udfordrende og meningsfuld stilling på børne- og familieområdet med tiltrædelse pr. 1. september 2024.
Om stillingenØnsker du at gøre en forskel i arbejdet med børn og familier med særlige behov? Har du en passion for at levere målrettede faglige indsatser, der sætter barnet og familien i centrum? Er du skarp til at koordinere på tværs af faggrupper for at skabe en sammenhængende og helhedsorienteret indsats?
Vi søger en erfaren og kompetent socialfaglig konsulent, som kan sikre retning og ensartethed i praksis og som har blik for – og erfaring med – organisatoriske udviklingsprocesser. Så er det måske lige dig, vi søger.
Som socialfaglig konsulent i Borgerservice Børn & Familier i Allerød Kommune vil du blive en del af vores modtagelsesteam.
Fra 1. januar 2024 er afdelingen opdelt i to tæt samarbejdende teams med fokus på forebyggelse og sociale sager. Du vil arbejde på tværs af disse teams og referere til én leder.
Dine primære ansvarsområder vil omfatte
- Kvalitetssikring i behandlingen af anbringelsessager og sager i Børn- og Ungeudvalget
- Håndtering af komplekse og udfordrende sager, især dem med behov for akut indgriben
- 24-timers screeninger af underretninger, akutte handlinger i tilfælde af vold og overgreb samt afholdelse af underrettende netværksmøder.
Vi har et særligt fokus på udvikling af tilgangen ”én familie – én indgang”. Det betyder, at alle familier med komplekse problemstillinger har en familiekoordinator, som sørger for at samle alle planer og indsatser på tværs af den kommunale forvaltning i én plan, som bliver udarbejdet sammen med familien. Vi arbejder løbende på at udvikle og tilpasse metoder og tilgange, så vi kontinuerligt leverer den bedst mulige service til vores borgere.
Om dig
Vi leder efter dig, som:
- Har en socialfaglig/juridisk eller tilsvarende relevant uddannelse
- Har solid erfaring på børneområdet fra en kommune
- Har kompetencer til at koordinere på tværs af afdelinger, myndighedsområder, eksterne samarbejdspartnere med mere
- Kan understøtte et dynamisk teamarbejde omkring familierne med fokus på fremdrift, inddragelse og kvalitet
- Kan håndtere pressede borgere og deres pårørende
- Har evner og lyst til at understøtte forebyggelse og sammenhængende borgerforløb
- Er engageret, struktureret og har en god skriftlighed
- Har gode skriftlige færdigheder og gerne erfaring med ICS, SOS og DUBU-systemerne.
Derfor skal du vælge os
- Dynamisk arbejdsplads: Vi er en organisation i konstant udvikling med fokus på at levere den bedste service til borgerne.
- Engagerede kolleger: Du bliver en del af et team af engagerede og kompetente medarbejdere med en stærk fællesskabsfølelse.
- God introduktion: Vi sikrer en grundig introduktion og fast supervision, så du føler dig godt rustet i din rolle.
- Høj social kapital: Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetenceudvikling og indflydelse på egen hverdag højt.
Allerød Kommune er kendt for sin høje sociale kapital og vores engagement i at skabe værdi for borgerne. Vi tilbyder attraktive løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst for socialrådgivere/socialformidlere.
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.
Er du interesseret?
Klar til at blive en del af vores team?
Er du velkommen til at kontakte teamleder Sezar Memedov 48 10 01 56 eller teamleder Lina Al-Muhanna 48 12 63 85 for mere information.
Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest
den 26. juli 2024.
Vi holder løbende ansættelsessamtaler og indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.
Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. Her kan du læse Allerød Kommunes Leder- og Medarbejdergrundlag.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.
Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.
Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder.
Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Allerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081504