Socialfaglig forhandler og juridisk konsulent til det specialiserede børne- og voksenområde i Allerød Kommune

Profilbillede
dato

Kan du sikre overensstemmelse mellem behov, indsatser og pris samtidig med, at du har blik for gode afgørelser og sagsbehandling? Og bliver du motiveret af at skabe resultater for både borgere og organisationen? Så har vi brug for dig i Allerød Kommune, som socialfaglig forhandler og juridisk konsulent til opgaver på det specialiserede børne- og voksenområde 

 

Om os
Stillingen er forankret i afdelingen Borgerservice. Kerneopgaverne i Borgerservice spænder over alt fra udstedelse af pas og kørekort, udbetaling af forsørgelsesydelser til indsatser inden for familie-, social- og beskæftigelsesområdet og bliver varetaget af ca. 100 medarbejdere på rådhuset. Derudover er der til Borgerservice tilknyttet en udførende virksomhed med indsatser til børn og voksne, som ligger eksternt fra rådhuset.

Om stillingen
Som vores nye kollega, vil du få en afgørende rolle. Det vil være dit ansvar, at forhandle og følge op på kontrakter på det specialiserede område for børn og voksne, og sikre, at der er overensstemmelse mellem det vi køber, og det vi betaler for, samtidig med at der er fokus på det gode samarbejde. Du vil vejlede og understøtte rådgiverne i både forhandlings-, opfølgnings- og sagsbehandlingsprocessen, herunder at der opstilles klare mål for indsatserne. Ligeledes er det din opgave at understøtte rådgiverne i afgørelser og klagebehandling. Du bliver samtidig ansvarlig for afholdelse af Børn- og Ungeudvalgsmøder i samarbejde med en kollega, herunder kvalitetssikring af oplæg, indkaldelse, og protokol på selve mødet.

Timeantallet kan tilpasses efter behov indenfor 25-37 timer og ønskes besat den 1. november 2024 eller snarest muligt derefter. 

 

Vi har brug for dig som:

  • Har indsigt og faglighed ift. det specialiserede område for børn og voksne, og kan understøtte den gode kvalitet i sagsbehandlingen.
  • Har solid erfaring med - og er på hjemmebane inden for lovgivningen og offentlig administration. 
  • Har gode forhandlings- og samarbejdsevner både i og uden for organisationen. 
  • Kan understøtte sagsbehandlerne i faglige vurderinger, ved at beskrive klare mål, matche tilbud til borgernes behov, sikre sammenhæng mellem indsatsens kvalitet og pris, samt understøtte det gode samarbejde
  • Er dygtig til at skrive og formidle med klare og tydelige budskaber – også når der skal gives afslag
  • Finder det naturligt at tænke i, udvikle og implementere arbejdsgange

 

Derfor skal du vælge os
Vi tilbyder dig en stilling i en dynamisk og hurtigarbejdende organisation, med stort fokus på, hvordan vi gør det bedst muligt for borgerne. Vi tilbyder gode muligheder for at gøre en forskel tæt på borgerne, gode engagerede og kompetente kollegaer samt et afvekslende og spændende arbejde, hvor ikke to dage er ens. Du vil opleve en høj grad af selvstændighed og indflydelse, og vi vægter gode samarbejdsrelationer på tværs af opgaveløsning.

Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave – at skabe værdi for borgeren. Du kan læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.

 

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte teamleder Lucy Gausbo på 21 15 80 61 eller socialchef Gitte Overgaard på 22 72 82 21, hvis du ønsker at vide mere om stillingerne. Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest den 29. oktober 2024. Vi inviterer løbende til ansættelsessamtaler, som senest bliver holdt i uge  44. Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

 Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. Her kan du læse Allerød Kommunes Leder- og Medarbejdergrundlag.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid. 

Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder. 

Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131978

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet