Social Rehabilitering søger en Faglig koordinator med psykiatrisk erfaring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Opgangsbofællesskabet Frederiksborgvej søger en Faglig koordinator med psykiatrisk erfaring. 
Stillingen er på 37 timer pr. uge, eller hvis andet aftales. Tiltrædelse pr. 1.7.2024 eller snarest muligt.

 

Om os
På botilbudsområdet i Social Rehabilitering er vi i dag 50 medarbejdere, fordelt på 4 forskellige botilbud. På Frederiksborgvej er vi 6 faste medarbejdere og vi beskæftiger os med en bred vifte af pædagogisk arbejde på tværs af sundheds-, beskæftigelses- og socialområdet. Vores borgere er udfordret på det psykiatriske- og/eller psykosociale område og befinder sig i en udviklingsfase i forhold til selvstændig livsførelse samt job- eller uddannelsesmuligheder. Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.


Dine væsentligste arbejdsopgaver:
30 timers ugentligt arbejde med borgerne, og 7 timers arbejde med den faglige ramme i tilbuddet. Som er Mentaliseringsbaseret miljøterapi. Botilbuddets målgruppe, er unge mellem 18 og 35 år, med psykiatriske problemstillinger herunder autismespektrum forstyrrelser. Der er i alt 12 pladser i bofællesskabet fordelt på 8 interne og 4 eksterne pladser. Der er både dag- og aftenvagter, der vil være weekendvagter fredag-lørdag-søndag 4-5 gange ud af 16 ugers vagtplan. Alt arbejde er fokuseret på at vejlede og støtte psykisk sårbare borgere i håndtering af sociale og personlige problemstillinger samt praktiske opgaver med henblik på at mobilisere/opbygge ressourcer og udvikle borgernes evne til at klare eget liv bedst muligt og i videst muligt omfang. På de ugentlige teammøder, forventes det at du er med til at sætte den faglige ramme, og facilitere tilbuddets nuværende brede faglige viden på psykiatri området. Du har ikke personaleansvar! Du refererer direkte til Botilbudslederen Johan Banach, der har personaleansvaret.

 

Om dig

  • Du har en social-, pædagogisk- eller sundhedsfaglig uddannelse
  • Du har udstrakt teoretisk viden og erfaring metodemæssigt, ift. jeg-støttende-, relationelle-, kognitive- og low-arousal metoder. Herunder særligt Mentaliseringsbaseret miljøterapi.
  • Du har viden, erfaring og interesse inden for psykosocial rehabilitering på autismeområdet samt gerne erfaring i arbejde med angst-, -depressions- og -psykoseproblematikker
  • Du har erfaring i at arbejde målrettet med individuelle udviklingsforløb som er metodisk funderet og fokuseret i forhold til den enkeltes nærmeste udviklingszone.
  • Du har gode kompetencer i skriftlig formulering og statusskrivning 
  • Du har lyst til at indgå i et tæt tværfagligt samarbejde 
  • Du har grundlæggende selvstændighed, er praktisk anlagt og kan varetage flere opgaver på egen hånd og samtidig kan trives som en del af et tæt samarbejdende team
  • Du er engageret, fleksibel og tålmodig
  • Kørekort vil være en fordel

 

Vi kan tilbyde dig:

  • En rigtig god arbejdsplads hvor der er vægt på trivsel og den faglige kvalitet 
  • Et spændende, ansvarsfuldt og krævende arbejde
  • En munter, engageret, tværfagligt sammensat personalegruppe
  • Dygtige kollegaer og gode muligheder for faglig sparring
  • Kvalificeret ekstern supervision 
  • En arbejdsplads hvor løbende udvikling af metoder og indsatser er en fast del af den måde vi arbejder sammen på

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.

 

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte Botilbudsleder Johan Banach 29 33 67 43 for at høre nærmere om stillingen.
Vi indhenter referencer, børneattester og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.
Du sender din ansøgning digitalt via linket i annoncen senest d. 28.05.2024

Uddannelsesbevis og andre relevante bilag uploader du separat med din ansøgning.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 29. eller 30.05 2024.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
 

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. Her kan du læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag.

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.
Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.
Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Violvej 9, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6049198

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet