Økonomikonsulent til Allerød Kommune: Gør en forskel på velfærdsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du interesseret i at blive en del af et velfungerende team i Allerød Kommune? Vi søger en dygtig økonomikonsulent til et af vores store velfærdsområder. Som økonomikonsulent vil du spille en central rolle i økonomistyringen på beskæftigelsesområdet og det specialiserede sociale område, hvor du kan være med til at gøre en forskel. Stillingen er på 37 timer pr. uge. med fleksible arbejdstider og mulighed for 1-2 hjemmearbejdsdage. Tiltrædelse 1. oktober 2024.

 

Om dig
Vi søger en økonomisk stærk medarbejder med positiv indstilling og ansvarsbevidsthed. Du skal kunne arbejde selvstændigt og struktureret, samtidig med at du er en teamplayer. Erfaring med Excel og systemforståelse er vigtigt, da du skal arbejde i flere systemer, herunder Prisme365. Ud over din erfaring er det vigtigt, at du har lyst til at lære nyt og bidrage til videreudvikling af økonomistyringen i Allerød Kommune.

Vi forventer også, at du har en forståelse for det kommunale budget og regnskab samt har gennemført relevant uddannelse. Erfaring fra en lignende stilling i en anden kommune, hvor du har været en aktiv sparringspartner for fagchefer og kolleger, vil være en fordel. Baggrund fra revisionsbranchen er også velkommen. 

Om stillingen
Din primære opgave bliver at være økonomikonsulent for Borgerservice, hvor omdrejningspunktet for opgaverne er løbende understøttelse af økonomistyringen på området, særligt på beskæftigelsesområdet og det specialiserede sociale område. Som økonomikonsulent indgår du i hele processen fra budgetlægning, løbende budgetopfølgning til regnskabsaflæggelse på et af kommunens mest økonomi- og lovgivningstunge område. I tæt samarbejde med Borgerservice og kollegaerne i Økonomi kommer du til at arbejde med en række drifts- og udviklingsopgaver og dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:

  • Budgetlægning, budgetopfølgning, årsregnskab
  • Udarbejdelse af kvartalsvise forventede regnskaber
  • Budgetforudsætninger, nøgletal og analyser
  • Takstberegninger inden for området
  • Styring af mellemkommunale refusioner i en RPA-løsning
  • Diverse regnskabsopgaver, projektregnskaber og afstemninger
  • Vedligeholdelse af kontoplan i økonomisystemet
  • Løbende udvikling og optimering af økonomistyringsprocesserne og ledelsesrapportering til understøttelse af den budgetansvarlige leder
  • Understøtte området med økonomirapporter og mindre analyser.


Om os
Økonomi er en stabsfunktion, som understøtter udviklingen af kommunens kerneopgaver ved at levere robust drift, sikre styringsgrundlag og ledelsesoverblik gennem effektive økonomistyringsprocesser, rådgivning og løbende dialog. Vi er i øjeblikket 23 engagerede og dygtige medarbejdere fordelt på to teams: Budget & Regnskab og Udbud & Indkøb. Vi lægger vægt på et uformelt miljø med plads til forskelligheder og et stærkt kollegialt sammenhold.

Derfor skal du vælge os
Du får en central rolle i styrkelse af økonomistyringen på et af de store velfærdsområder med gode muligheder for læring og omskiftlige arbejdsopgaver. Du motiveres af at arbejde i en politisk styret organisation med gode muligheder for faglig sparring og vidensdeling, hvor tværfagligt samarbejde og kompetenceudvikling er i fokus.

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. 

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte Jette Møberg på tlf. 21 72 11 84 eller Mikael Fællesskov på tlf. 29 28 29 66 for at høre nærmere om stillingen. Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest 19. august 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 23. august 2024, og indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. Her kan du læse Allerød Kommunes Leder- og Medarbejdergrundlag.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid. 

Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder. Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089215

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet