Natur, Miljø og Klima søger en medarbejder til affaldsteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Natur, Miljø og Klima i Allerød Kommune søger en medarbejder til affaldsteamet med tiltrædelse den 1. juni 2024 eller hurtigst muligt.

Om os
Du vil blive en del af affaldsteamet, som ud over dig består af fire medarbejdere. Affaldsteamet er en del af Natur, Miljø og Klima med i alt 23 medarbejdere, der arbejder med virksomheder, landbrug, spildevand, vandforsyning, grundvandsbeskyttelse, jordforurening, natur, vandløb, klima, bæredygtighed og affald.

Om stillingen
I affaldsteamet arbejder vi bl.a. med drift og administration af kommunens indsamlingsordninger for rest- og madaffald, genanvendelige fraktioner, farligt affald og storskrald. Vi er også myndighed på affaldsområdet, og vi udarbejder budgetter og takster og anviser affald fra erhverv.

Vi har et stærkt tværkommunalt samarbejde med vores nabokommuner og vi har fælles renovatør på de fleste af vores indsamlingsordninger.

Inden for de kommende år skal en stor del af de kommunale opgaver på affaldsområdet formentlig selskabsgøres, og Allerød Kommune er derfor i gang med afsøge mulighederne for dette.

I samarbejde med kollegerne i teamet vil du bl.a. komme til at arbejde med: 

  • Drift og administration af affaldsordninger, bl.a. ved at besvare henvendelser fra borgere og renovatør via selvbetjeningsløsninger, mails, telefon.
  • Håndtering af indmeldinger og opdatering af data i driftssystemet Renoweb.
  • Myndighedsopgaver i forbindelse med adgangsveje til affaldsbeholdere. 
  • Tilsyn, f.eks. vedrørende antal af beholdere på standpladser ved boligselskaber mv.
  • Kommunikationsopgaver i forbindelse med affaldsordninger og sortering.
  • Intern kommentering på projekter, der vedrører affaldsområdet, bl.a. byudvikling.
  • Deltagelse i initiativer sammen med vores andre kollegaer i afdelingen.
  • Deltagelse i relevante tværkommunale arbejdsgrupper om bl.a. indsamlingsordninger.

Den endelig fordeling af opgaverne i teamet vil ske efter din ansættelse.

Om dig
Vi søger en kollega med følgende primære kvalifikationer:

  • Du er løsningsorienteret, struktureret og systematisk, har et godt overblik og bevarer roen i pressede situationer.
  • Du har evne til at arbejde selvstændigt og ansvarsbevidst, men trives også med at være en del af et team, hvor opgaverne planlægges og løses i fællesskab.
  • Du trives i små og store fællesskaber og bidrager til at Natur, Miljø og Klima er et godt sted at arbejde.
  • Du er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt og til at vejlede borgere og virksomheder på en imødekommende måde i forhold til deres affaldsløsninger.
  • Du skal kunne trives med opgaveløsning i et tværkommunalt samarbejde samt med at arbejde i en politisk styret organisation
  • Du har erfaring fra lignende opgaver og gerne inden for affaldsområdet. 
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til driftssystemet RenoWeb.
  • Du har en relevant mellemlang eller videregående uddannelse.

Derfor skal du vælge os
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave – at skabe værdi for borgerne.

Natur, Miljø og Klima har et godt arbejdsmiljø med en munter og uformel omgangstone. Vi har et godt kollegaskab, hvor vi gerne hjælper hinanden med sparring og vidensdeling. Både miljølovgivningen, det sociale fællesskab, arbejdsmiljø og personlige relationer prioriteres højt.

Vi er en afdeling i Forvaltningen og holder til på kommunens rådhus, der er kendetegnet ved store lyse rum, et åbent miljø med storrumskontorer, kunst og medarbejderrost kantine.

Stillingen er på 37 timer om ugen med mulighed for flextid. Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter kvalifikationer og gældende overenskomst for forhandlingsberettiget organisation. 

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger på alle kommende medarbejdere.

Du er velkommen til, at kontakte affaldssagsbehandlere Berit Hansen på telefon 48 100 145 eller Lotte Rahbek på telefon 48 100 272 for at høre nærmere om stillingen.

Du uploader din ansøgning sammen med CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest søndag den 14. april 2024.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag d. 17. og torsdag d. 18. april 2024.

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.

Her kan du læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019886

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet