Jobopslag: Spændende stilling i Allerød Kommune med fokus på organisationsudvikling og ledelsesunderstøttelse

Profilbillede
dato

Har du blik for den komplekse virkelighed, som kommunerne befinder sig i, og ser du dig selv arbejde i spændingsfeltet mellem organisationsudvikling, ledelsesunderstøttelse og procesledelse? Så har vi i Allerød Kommune det rette job til dig.

Der er tale om en fuldtidsstilling. Tiltrædelse 1. august 2024.

De øgede forventninger hos borgerne, begrænsede økonomiske ressourcer og fortsatte komplekse dagsordenener i kommunerne betyder, at vi har brug for i højere grad at kunne nytænke og udvikle os i forhold til opgaveløsningen. Kun på den måde kan vi fortsat skabe mest muligt værdi med de tilgængelige ressourcer. Vi søger derfor en ny kollega til Sekretariatet, som vil være med til at binde opgaveløsningen på tværs mere sammen. 

Hvad enten du har opnået dine kompetencer og erfaringer fra en lignende stilling, et studiejob eller et konsulenthus, er det vigtigste, at du kan se dig selv i spændingsfeltet mellem organisationsudvikling, direktionsbetjening og effektiviseringsprocesser som kræver, at du mestrer at arbejde på tværs af fagligheder og ledelsesniveauer i et koordinerende og involverende miljø, hvor din rolle kan spænde fra projektleder over rådgiver til praktisk organisator. 

Vi vægter dog, at du har en relevant længerevarende uddannelse eller en bachelor med relevant overbygning. 

Samtidig skal du være nysgerrig af natur, opsøgende og selvkørende. Du skal kunne se dig selv for bordenden af de helt store opgaver, men også som bidragsyder ind i mindre opgaver. 

Om jobbet
Som kollega i sekretariatet vil du blandt andet skulle arbejde med at:

  • skabe relationer og netværk på tværs af organisationen
  • kortlægge trends og tendenser på tværs af kommunens områder
  • indsamle, bearbejde og præsentere data til beslutningsoplæg for chefer og direktion
  • understøtte direktion og chefer i udarbejdelse af politiske sager
  • være tovholder i forhold til Allerød Kommunes samarbejde med Nordic Health Lab
  • understøtte og afprøve nye initiativer i samarbejde med chefer og ledere
  • opsamle, bearbejde og anvende data i dit arbejde.

Du vil indgå i et tæt samarbejde med direktionen og kommunens chefer, og du trives med at navigere mellem direktion, chefgruppe og ledere. Du skal have mod og vilje til at sparre og udfordre på alle niveauer også er det en fordel, hvis du kan begå dig i det politiske spændingsfelt. Dine daglige opgaver varierer, og du spiller selv en aktiv rolle i at planlægge dem. Du vil opleve, at du den ene dag løser opgaver for chefen på Skole- og Dagtilbudsområdet, for den efterfølgende dag, at skulle sparre med kommunaldirektøren om en politisk effektiviseringssag. Du skal kunne have overskud og overblik til at have gang i flere opgaver på en gang, og mønstre evnen til at navigere i prioriteringen af disse. 

Opgaverne vil i overvejende grad være relateret til direktørområdet for skole- og dagtilbud, ældre og sundhed samt Borgerservice.

Vi har brug for dig, der:

  • har erfaring med kommunale og strategiske udfordringer fra det offentlige eller et konsulenthus, om dine erfaringer er fra et studiejob eller flere års ansættelse er mindre væsentlig, hvis du er den rette
  • har erfaring med tværgående udviklingsopgaver, bearbejdning af data og ledelse af processer i en politisk styret organisation
  • er en stærk koordinator og kommunikatør der evner at formidle budskaber og viden til flere forskellige modtagere og involvere på rette tidspunkter
  • har et stærkt drive og en skarp, nytænkende hjerne i forhold til at sparre om og afprøve nye initiativer i praksis
  • trives med selvstændig opgaveløsning med mange relationer 
  • kan navigere i, - og trives med flere forskellige ledelseslag og i samspil med flere forskellige faggrupper.

Det vi kan love dig til gengæld er…
…at du bliver en del af et stærkt fællesskab med høj faglighed. Som medarbejder i sekretariatet vil du sidde side om side med dine nærmeste kollegaer, helt tæt på direktionen og borgmesteren. Dine kollegaer i sekretariatet arbejder alle på tværs af hele kommunen med den samlede sekretariatsfunktion for byråd, udvalg, nævn, borgmester, direktion og chefgruppe som kerneopgave. Det betyder at vi på tværs af sekretariatet besidder forskellige faglige baggrunde, og varetager forskellige opgaver, herunder tværgåede udviklingsopgaver, udvalgsbetjening, kommunens kommunikation, systemunderstøttelse, GDPR- og risikovurderinger samt juridisk rådgivning.

I din nye stilling, vil du referere til Sekretariatschefen, men i praksis vil du få et meget tæt samarbejde med direktionen og kommunens øvrige afdelingschefer. 

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave – at skabe værdi for borgerne. Du kan læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her.

Hvorfor skal du vælge os
Vi har et godt arbejdsmiljø hvor vi har let til grin, spiser frokost sammen og hjælper hinanden når der er brug for det. Vores omgangstone er uformel og vi er generelt nysgerrige på hinanden i forhold til opgaver og velvære. Det gør det let at spørge om sparring og feedback på både de store og de små ting. Herudover har vi netop scoret høj tilfredshed i årets APV. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte Sekretariatschef Tina Vibsig Pedersen på 22 47 44 23 for at høre nærmere om stillingen. Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest 14. juni 2024. Vi forventer at holde første runde ansættelsessamtaler 20. eller 21. juni og anden runde 26. juni 2024. Mellem første og anden samtale udarbejdes en personprofil for de kandidater, der fortsætter til anden samtale, ligesom du til anden samtale, ved blive bedt om at arbejde med en case.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.
Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.
Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.
Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.
Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6056018

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet