GDPR- specialist til Sekretariatet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du passioneret omkring GDPR? Har du lyst til at arbejde i et miljø, hvor gode grin, høj faglighed og fællesskab er i højsædet? Så er det måske dig, vi søger som vores nye Databeskyttelseskonsulent.

Allerød Kommune tager GDPR og Informationssikkerhed alvorligt og vi passer godt på borgernes data. Vi leder efter en ny kollega, der vil være med til fortsat at løfte denne opgave og blive en del af et professionelt sekretariat i en lille, men ambitiøs kommune. 

Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse 1. maj 2024 eller snarest derefter.

Om stillingen
Vi søger en kollega, der kan håndtere arbejdet med regler og procedurer i samarbejde med ledere og medarbejdere i organisationen. Du vil indgå i samarbejde med chefer og nøglemedarbejdere og er ambitiøs i forhold til at finde løsninger, der sikrer overholdelse af lovgivningen og samtidigt passer til organisationen, dens virksomheder og behovet i den daglige drift og kerneopgave. Du forstår og formår at gøre det komplicerede forståeligt uden at forenkle det. Du vil arbejde tæt sammen med vores Informationssikkerheds- og risikokonsulent og kommunens databeskyttelsesrådgiver og komme i kontakt med det meste af organisationen. Dine relationelle kompetencer er derfor afgørende under det fortsatte arbejde med databeskyttelsesreglerne.

Herudover vil dine primære opgaver bestå af

  • Rådgivning og støtte til fagområderne: Du er den venlige vejviser, der hjælper vores kollegaer med at forstå og efterleve GDPR-reglerne
  • At gennemføre oplæg og workshops på de enkelte arbejdspladser og skabe awareness omkring GDPR
  • At udvikle retningslinjer og procedurer - generelt i forhold til persondataområdet og med henblik på organisationens behov
  • Bidrag til udarbejdelse af risiko- og konsekvensanalyser 
  • Videndeling med andre kommuner i tværgående netværk  
  • Tage fat på ad hoc-opgaver: Du vil opleve løbende opgaver i relation til persondataområdet, som vi ikke har listet her.

Om os
Persondatasikkerhed hører under Sekretariatet, hvor vi også har en Informationssikkerheds- og risikokonsulent og DPO tilknyttet. Sekretariatet varetager samtidig en række andre opgaver herunder betjening af Borgmesteren og de politiske udvalg, kommunikation, tværgående udviklingsopgaver, systemunderstøttelse, og juridisk rådgivning for kommunens afdelinger og virksomheder. Vi står altid klar til at sparre på tværs af opgaveløsningerne, og du vil derfor aldrig opleve, at du står helt alene om en opgave.

I jobbet får du desuden en bred kontaktfalde til kommunes afdelinger og virksomheder, og sammen med Informationssikkerheds- og risikokonsulent og vores DPO får du til opgave at skabe forståelse for de mange GDPR lovkrav, når vi skal levere nye digitaliseringsprojekter til at løse kommunens kerneopgaver og ikke mindst hjælpe med at finde løsninger.

Om dig

  • Du har en relevant mellemlang eller videregående uddannelse og/eller efteruddannelse, fx som cand. merc. jur. eller cand.jur
  • Du er juridisk stærk på områder relateret til GDPR, og du har formentlig en juridisk baggrund
  • Du må gerne have erfaring med informationssikkerhed og databeskyttelse og gerne fra den offentlige sektor
  • Du forstår at oversætte komplekse regler og teknik til dagligdagssprog
  • Du er opsøgende, en god lytter, har situationsfornemmelse og ved, at fagpersoner er optaget af deres kerneopgave
  • Du er kommunikativt og relationelt stærk og trives i dialogen med ledere og medarbejdere
  • Du arbejder struktureret og har erfaring med arbejdet med persondataforordningen, databeskyttelsesloven og forvaltningsloven. 

Derfor skal du vælge Allerød Kommune
Ud over virkelig gode kollegaer, vil du i Allerød Kommune opleve, at der er højt til loftet. Vi er en arbejdsplads med høj social kapital og vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.

Her kan du læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst.

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte Sekretariatschef Tina Vibsig Pedersen på 22 47 44 23 for at høre nærmere om stillingen.

Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest 3. april 2024. Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi forventer at holde 1. runde ansættelsessamtaler 11. april og 12. april og 2. runde ansættelsessamtaler den 19. april. 

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 

 

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013148

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet