Daglig leder til nyoprettet botilbud Skovmosen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du sætte den pædagogiske retning, og har du en tillidsskabende og inddragende ledelsesstil? Vil du være med til at starte og lede et botilbud for borgere med psykiske funktionsnedsættelser og skabe de bedste forhold for borgerne og medarbejderne? 

Om Social Rehabilitering
Social Rehabilitering er en virksomhed, der består af fire botilbud, et støtteteam og et klubtilbud. Tilbuddene ligger på forskellige matrikler i Allerød Kommune.

Ledelsesteamet består af en botilbudsleder og tre daglige ledere. Ledelsen indgår i et fagligt samarbejde med kollegerne i kommunen for at sikre løsningen af kerneopgaven, så borgerne oplever sammenhæng i deres støtte. Derudover arbejder ledelsen tæt sammen med Med-udvalget og Trio.

Skovmosen er nyoprettet botilbud efter SEL §107 med plads til otte borgere. Målgruppen er borgere med angst, personlighedsforstyrrelse, anden psykisk vanskelighed, forandret virkelighedsopfattelse, depression, autismespektrumsforstyrrelse og udviklingshæmning i lettere grad.

Vi arbejder ud fra Low arrousal, som er en teoretisk og metodisk tilgang til vores socialpædagogiske praksis. 

Om Allerød Kommune
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. 

Du kan du læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her

Om dig
Du skal være god til at sætte retning og rammer, have tillid og give plads til at den engagerede medarbejdergruppe løser opgaverne. Det kræver en motiverende gennemslagskraft, hvor du formår at være synlig i din ledelse både internt og eksternt, og at du trives med at bevæge dig frem og tilbage mellem det strategiske niveau og praksis for at kunne justere efter behov.

Du skal motiveres af nye udfordringer, kunne bevare overblikket og arbejde struktureret i en spændende og travl pædagogisk hverdag.

Derudover vægter vi, at du:

  • har en relevant socialpædagogisk baggrund og en bred faglig viden fra praksis med målgruppen
  • pædagogisk ledelseserfaring fra et Botilbud – gerne også erfaring med administrative opgaver, økonomi og drift
  • er handlekraftig, refleksiv og udviklingsorienteret
  • ved, hvem du er som leder, og hvad du vil med det
  • er en god og ordentlig samarbejdspartner både internt og eksternt
  • har fokus på kvalitet og dokumentation i det pædagogiske arbejde
  • arbejder professionelt og nysgerrigt med alle opgaver
  • trives med at arbejde i en kultur med fokus på videndeling, samarbejde og dialog
  • prioriterer medarbejderindflydelse og et godt psykisk/fysisk arbejdsmiljø, så vi får alle med
  • er god til at give og modtage feedback
  • er nytænkende og kan have mange bolde i luften, griber de fleste og spiller dem videre sammen med os
  • formår ledelsesmæssigt at manøvrere på en arbejdsplads, hvor der eksisterer en høj grad af 
  • ansvar og medbestemmelse i hele personalegruppen
  • har kendskab til arbejde med vagtplan og overenskomster i et resurse, økonomisk og strategisk perspektiv
  • har erfaring med omsorg, fravær og fastholdelsessamtaler. 


Vi tilbyder dig:

  • en virksomhed/organisation, som fortsat er i spændende udvikling
  • indflydelse på en dynamisk videreudvikling af Social Rehabilitering, hvor ambitionerne er høj faglighed og et godt arbejdsmiljø
  • et professionelt pædagogisk miljø, hvor der er plads til grin og skæve vinkler
  • et fagligt arbejdsmiljø præget af tillid og et stærkt engagement 
  • en arbejdsplads med en høj grad af ansvar og medbestemmelse
  • mulighed for faglig og personlig udvikling
  • supervision
  • løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst og forhåndsaftale.


Tiltrædelse 1. maj 2024 eller snarest derefter.

Du er velkommen til at kontakte botilbudsleder Johan Banach på 29 33 67 43 for at høre nærmere om stillingen eller for at aftale at kigge forbi til en kop kaffe.

Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest 15. marts 2024.

Vi forventer at holde første runde ansættelsessamtaler i uge 12 og anden samtale i uge 13. Der vil blive lavet en MPA-test mellem første og anden samtale for de ansøgere, som udvælges til anden samtale.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Skovmosen, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6005558

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet