Daglig leder til familieindsatser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en dynamisk og engageret daglig leder til familieindsatser i Allerød Kommune. Vil du stå i spidsen for udvikling af lettilgængelige tilbud til kommunens børn og familier? Så er jobbet her.

Vi søger en dedikeret og visionær daglig leder af familieindsatsen, der har evnerne og engagementet til at udvikle høj kvalitet og bæredygtige løsninger, der støtter og udvikler børn og familier i vores kommune. Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse snarest muligt eller senest 1. juni 2024. 

Om os
Familieindsatsen består af 14 medarbejdere og er en del af Social Rehabilitering. Vi udfører både bevilgede og åbne forebyggende tilbud til børn og familier i kommunen. Tilbuddene foregår i Det Åbne Hus i lyse og indbydende lokaler beliggende centralt i Allerød. 

Tilbuddene omfatter kontaktpersoner til børn og unge, råd- og vejledningsforløb til forældre, specialpædagogiske forløb, undervisning, gruppeforløb til børn og forældre, psykoedukative forløb og mere støttende indsatser i form af familiebehandling. Der er en spændende udvikling i gang med fokus på vores forebyggende tilbud og STIME-indsats. Vi arbejder med afsæt i forskellige metoder afhængigt af hvilken opgave, vi løser. Familieindsatsen varetager desuden kommunens Åbne Rådgivning sammen med bl.a. sundhedsplejersker og medarbejdere fra voksenområdet.  

Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling, og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgeren.

Om stillingen
Som daglig leder af familieindsatsen refererer du til lederen af Social Rehabilitering. Din rolle er vital i forhold til at understøtte og føre både nationale- og lokalpolitiske beslutninger ud i livet. Du vil være med til at udvikle og implementere strategier, der styrker familier, børn og unge i deres hverdag. 

Du vil som daglig leder være ansvarlig for de borgerrettede indsatser på området, herunder modtagelse af henvisninger, visitation, og prioritering af opgaver og fungere som sparringspartner og faglig leder for medarbejderne. Du vil desuden skulle være med til at sikre effektive samarbejdsprocesser på tværs af kommunens afdelinger på børne- og familieområdet.

Du bliver en del af et lederteam i Det Åbne Hus og kommer til at indgå i et tæt samarbejde omkring indsatser med fælles grænseflader og om daglig praktisk drift af Det Åbne Hus.   

Om dig
Din baggrund er solid med en socialfaglig-, psykologfaglig- eller pædagogfaglig grunduddannelse og yderligere efteruddannelse, der kvalificerer til ledelse af børne- og familieindsatser. Du har erfaring med både ledelse og udføreropgaver i familieindsatser med komplekse problemstillinger.  

Du har gode kommunikative evner og fokus på at skabe trivsel og følgeskab. Du har talent for at navigere i komplekse situationer og evne til at skabe struktur, meningsfulde processer, kvalitet og fremdrift i arbejdet. Samtidig skal du som daglig leder kunne sætte faglig retning, organisere og kvalificere brug af ressourcer. Faglig udvikling og innovation motiverer dig, og du er klar til at tilpasse indsatser i takt med samfundets behov.

Derfor skal du vælge os
Familieindsatsen står for rådgivning og støtte med ressourcemobiliserende formål i tilbud af høj kvalitet. Vi vil samtidig sikre at hjælpen bliver fordelt afgrænset og præcist, hvor den er påkrævet og giver god effekt. Vi arbejder på baggrund af et fælles børne- og læringssyn og er i øjeblikket i gang med en revidering af kommunens børne- ungepolitik, men den gældende kan læses her https://alleroed.dk/politik/vision-politik-strategi/politikker-strategier-og-handleplaner.

Som en mindre kommune, tilbyder vi en unik og alsidig lederrolle med fokus på tværfagligt samarbejde. 

Du bliver en del af et team med dygtige kolleger, der deler et fælles engagement i arbejdet, og hvor vi sammen skaber fremtidens familieindsatser. Familieområdet er under forandring med forventning om tilpasning af indsatser og service i feltet til det øgede antal børn og familier, der har brug for dem. 

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst og ud fra din uddannelsesmæssige baggrund. Du kan læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her.

Du er velkommen til at kontakte virksomhedsleder Anne Bergman leder på 20 90 12 51 for at høre nærmere om stillingen.

Du uploader din ansøgning via linket i annoncen senest 6. april 2024. 

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler 15. eller 17. april 2024 og indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Violvej 9, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6018710

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet