Administrativ konsulent søges til økonomi- og tilskudsadministration i Allerød Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Allerød Kommune søger en administrativ konsulent til at varetage de folkeoplysende tilskud på fritidsområdet samt generelle økonomi- og administrationsopgaver. Konkret erfaring med tilskudsadministration og folkeoplysning vægtes højt. Stillingen er på 37 timer pr. uge. Arbejdstiden ligger inden for normal arbejdstid, dog med enkelte aftenmøder fordelt over året. Tiltrædelse: Hurtigst muligt og senest 1. januar 2025.

 

Om stillingen
Stillingen består af generelle økonomi- og administrationsopgaver, administration af tilskud til folkeoplysende aktiviteter jf. folkeoplysningsloven, event administration, kommunikationsopgaver og udviklingsopgaver inden for fritidsområdet.  

Generelle økonomiopgaver på fritidsområdet

  • Økonomistyring og daglig debet-kredit bogholderi
  • Administration af kontrakter og brugeraftaler på fritidsområdet, herunder forpagtningsaftaler og drifts- og brugsaftaler for selvejede faciliteter på kommunal jord. 
  • Administration af politisk besluttede særstilskud til fritidsområdet (Klassekampen/skole OL, særtilskud til private lokaler mv.)

Generelle administrationsopgaver på fritidsområdet

  • Løbende opfølgning på fritidsområdets årshjul (vigtige datoer og opgaver)
  • Administration af krav til foreninger og aftenskoler i forbindelse med tilskud og lån af kommunale lokaler, herunder foreningernes og aftenskolernes dokumentation af foreningens/aftenskolens virksomhed. 
  • Support af leder i servicering af Kultur-, Idræts- og Fritidsudvalget og folkeoplysningsudvalget, herunder bidrag til sagsfremstillinger, notater mv.
  • Journalisering i kommunens ESDH system (Acadre)
  • Behandling af politiske spørgsmål, aktindsigter mv.

Tilskudsadministration

  • Tilskud til voksenundervisning (aftenskoler), herunder behandling af ansøgninger og afregninger samt udvidet revision og mellemkommunal refusion. 
  • Tilskud til aktiviteter (foreninger), herunder behandling af ansøgninger og afregninger samt udvidet revision.
  • Tilskud til lejede eller ejede lokaler (foreninger, distriktsforeninger og aftenskoler), herunder behandling af ansøgninger og afregninger samt udvidet revision.
  • Administration af pulje til udsatte børn og unge og fritidsfaciliteter og –udstyr, herunder behandling af ansøgninger og afregninger. 
  • Vejledning af foreninger og aftenskoler i kommunens tilskudsregler og folkeoplysningsloven 
  • Implementering og servicering af nyt tilskudsmodul

Allerød Kommune er midt i at udvikle et nyt modul til tilskudsadministration integreret i kommunens eksisterende administrationssystem (Foreningsportalen). Det forventes at modulet skal implementeres fra december 2024, og vores kommende konsulent skal være en ledende person i denne proces.  

Event administration, kommunikationsopgaver og udviklingsopgaver

  • Planlægning og afvikling af Foreningernes dag (Aktiv Fritid) ultimo august hvert år.
  • Nyheder, informationsmateriale og vejledninger til kommunens hjemmeside til fritidsområdet.
  • Effektivisering af arbejdsgange og arbejdsgangsbeskrivelser
  • Diverse opgaver forbundet med udvikling af fritidsfaciliteter

For at medarbejdere på fritidsområdet bliver dygtigere, deltager alle i faste tværkommunale netværk, hvilket vi også forventer du har lyst til.  


Om dig
Vi ønsker en kollega med solid erfaring med kommunal administration og økonomistyring. Praktisk erfaring med tilskud jævnfør folkeoplysningsloven vægtes højt. Du må meget gerne være erfaren IT-bruger, med flair for IT-systematik og formulere dig præcist på skrift. Du evner, at holde hovedet koldt i en travl hverdag og være en del af det gode kollegaskab.


Om os
Vi er et mindre team i Teknik og Drift med ansvar for Fritidsområdet, hvor vi i fællesskab løser de mangeartede opgaver i området. Teknik og Drift er ud over fritidsområdet ansvarlig for drift, vedligeholdelse og anlæg af kommunale bygninger, veje og parker, og fritidsteamet indgår i tæt samarbejde med de øvrige teams i Teknik og Drift omkring drift og udvikling af fritidsfaciliteter.    

Fritidsteamet arbejder desuden meget på tværs af kommunens forvaltninger og virksomheder, herunder omkring brug af kommunale lokaler og omkring fritidsområdets sammenhæng til børne- og ungeområdet og sundhedsområdet. 


Derfor skal du vælge os
Fordi vi er et mindre team med stor indflydelse, der arbejder i det spændende arbejdsfelt mellem kommunal forvaltning og frivillighed. Vi arbejder hver dag for at skabe bedre rammer for fritidslivets fællesskaber. 
 

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. 

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst. 

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte leder af fritidsområdet, Jacob Poulsen på 21 77 39 76 for at høre nærmere om stillingen. Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest den 28. oktober kl. 12. Vi forventer at holde 1. ansættelsessamtale fredag d. 8. november. vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 


Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles Leder- og Medarbejdergrundlag, hvor værdier som dialog, samarbejde, respekt og faglighed er hjørnesten. Her kan du læse Allerød Kommunes Leder- og Medarbejdergrundlag.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor medindflydelse og gode udviklingsmuligheder. Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid. 

Vi tror på, at mangfoldighed hos vores medarbejdere styrker vores organisation og løsningen af den fælles kerneopgave. Vi opfordrer derfor alle interesserede ansøgere til at søge stillingen uanset køn, kønsidentitet, alder, handicap, etnisk baggrund eller seksuel orientering.

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv med gode idræts- og fritidsmuligheder. Der er flere gode transportmuligheder både til og fra kommunen, og der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Bjarkesvej 2, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 28-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6127257

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet